לשפר את המכירות עם שיחות חמות

 

במאמר הזה נסקור את היתרונות והחסרונות של עבודה של לידים בשיטת "שיחות חמות" אל מול עבודה מסורתית עם לידים שהייתה נהוגה עד היום. המאמר מיועד לבעלי עסקים שמחפשים אפשרויות פרסום חדשות ויעילות שלא מצריכות שינויים מהותיים בדרך העבודה הקיימת.

 

לבעלי עסקים רבים בישראל אין כיום את הזמן או היכולת לעסוק בשיווק העסק שלהם, כך שרבים בוחרים לעבוד עם ספקי לידים שונים – לעתים מדובר על תוכנית שותפים או אתרים אחרים שעובדים בדרך דומה. בין אם מדובר על חברות שמתמחות באיסוף לידים עבור כמה בעלי עסקים בתחום מסוים, כמו למשל לידים שנמכרים לכמה מתקיני מזגנים, ובין אם מדובר לידים שמגיעים דרך פרסום שותפים ברשתות השותפים השונות, במרבית המקרים בעל העסק יקבל אליו את פרטי הליד ויצטרך לחזור אליו ולבדוק האם הוא אכן מתעניין בשירות או במוצר המוצע, וכן לבחון את מידת הרצינות שלו.

 

מהן שיחות חמות?

 

כפי שהשם מרמז, שיחות חמות הן שיחות טלפון שמתקבלות מלקוחות פוטנציאליים שמתעניינים בשירות או מוצר שבית העסק מציע אשר מגיעות ישירות לבית העסק ללא כל גורם מתווך באמצע אשר יוצר קשר עם הליד לפני כן. במרבית המקרים, הלקוחות הפוטנציאליים יראו פרסום כלשהו שנוגע לבית העסק אשר יסביר על טיב השירות או המוצר, ולאחר שהלקוח ירצה לקבל פרטים נוספים, הוא יתקשר לטלפון המופיע בפרסום ויקבל מענה ישיר מאיש מכירות של בית העסק.

 

היתרון המשמעותי של שיחות חמות נעוץ במידיות של השיחה ובצורך של הלקוח לקבל פרטים נוספים באותו רגע. כיוון שמדובר בלקוחות שראו פרסום ורוצים לקבל מידע באופן ישיר, הסיכוי לסגירת עסקה גדל בצורה ניכרת. בית עסק שישכיל להכניס אנשי מכירות איכותיים לטיפול בשיחות חמות, יוכל להגדיל את נפח המכירות של העסק.

 

יתרון נוסף הוא באפשרות של בית העסק ליצור ממשק בין תשתית קיימת לטיפול בשיחות נכנסות לבין טיפול בלידים שנכנסים לעסק כשיחות חמות. במרבית המקרים לא יהיה צורך בהקמה של מערך חדש לטיפול בלידים, אלא אפשר יהיה לנתב את כל השיחות החמות למספר טלפון קיים של בית העסק שיטפל באותם לידים – וזאת בשונה מטיפול בלידים "מסורתיים" שמצריך הקמת תשתית אשר תקלוט את הלידים, תיצור שיחה יזומה ללקוח ולאחר מכן תבחן את איכותו.

לאילו סוגי עסקים כדאי לעבוד עם שיחות חמות?

 

למעשה התשובה לשאלה שבכותרת היא מאוד פשוטה, כל בית-עסק שלו מספר טלפון שאליו נכנסות שיחות טלפון יכול לעבוד עם שיחות חמות. אין צורך במרכזייה משוכללת, אלא רק מספר טלפון שניתן יהיה להגדיר כמספר שאליו יכנסו השיחות. ככל שהשירות שהלקוח מקבל במהלך השיחה יהיה איכותי יותר, כלומר ככל שאנשי המכירות המקבלים את הפניות הטלפונים יהיו מיומנים יותר ב-”סגירת עסקאות", יחס ההמרה מהטיפול בלידים יגדל. כמו כן, ככל שבית-העסק ישכיל לנהל ולעקוב אחר הלידים לאורך זמן, כך גם יחס ההמרה לסגירת עסקאות ישתפר.